DIgSILENT

August 26, 2011

DIgSILENT France opened

DIgSILENT GmbH is pleased to announce the opening of DIgSILENT France Sarl in Strasbourg, France. The new company handles sales of DIgSILENT products, training and support in France, Belgium, Switzerland (French area) and the Maghreb (Tunisia, Algeria, Morocco, Mauritania and Libya).
With a long experience in the power industry, the team of DIgSILENT France Sarl will offer a high level of service and support to its customers in such diversified industries as:

• Electrical utilities in transmission and distribution
  • Public and private power generation
  • Renewable energies
  • Engineering
  • Power equipment manufacturers
  • Petrochemical & chemical industry
  • Heavy industry
  • Transportation
  • Contractors

In more complex and diverse electrical networks than ever, engineers and experts require cutting-hedge technical tools for designing, maintaining and operating power networks. DIgSILENT PowerFactory software provides simulation and analysis tools which are recognized in the profession as high level technical references. Over years, the development of DIgSILENT has been based above all on the excellence of its software products. With the same technical commitment, the company DIgSILENT France Sarl will strengthen the presence of DIgSILENT in the French speaking areas of Europe and Northern-Africa.

DIgSILENT GmbH est heureuse d'annoncer l'ouverture de DIgSILENT France Sarl à Strasbourg en France. La nouvelle société assure la vente des produits DIgSILENT, la formation et le support technique en France, en Belgique et en Suisse (partie francophone) et également au Maghreb (Tunisie, Algérie, Maroc, Mauritanie et Libye).
Forte d'une longue expérience dans l'ingénierie des réseaux électriques, l'équipe de DIgSILENT France offrira un niveau élevé de service et de support à ses clients présents dans les domaines d'activités suivants:

• Les services publics d'électricité en transmission et distribution
  • la production d'électricité publique et privée
  • Les énergies renouvelables
  • L'ingénierie électrique
  • les fabricants d'équipements électriques
  • L'industrie chimique et pétrochimique
  • L'industrie lourde
  • Les transports
  • Les ensembliers

Dans un environnement technique toujours plus complexe et diversifié en ce qui concerne les réseaux électriques, les ingénieurs et techniciens ont besoin de logiciels de calcul et simulation les plus avancés pour concevoir, entretenir et exploiter les réseaux électriques. Le logiciel PowerFactory de DIgSILENT fournit des outils de simulation et d'analyse qui sont reconnus dans la profession comme des références de très haut niveau technique. Au fil des années, le développement de DIgSILENT a été fondé avant tout sur l'excellence de ses produits logiciels. Avec le même engagement technique, l'entreprise DIgSILENT France Sarl va renforcer la présence de DIgSILENT dans les pays de langue française en Europe et en Afrique du Nord.

Back to News